100 lat piękna! Od rodzinnej tradycji po nowoczesne rozwiązania - poznaj historię Keune
Lata modowej rewolucji, stylu Coco Chanel, bluesa, jazzu i swingu. To właśnie w tych przełomowych czasach rozpoczęła się historia marki Keune, znanej dziś wśród stylistów i w salonach fryzjerskich na całym świecie. Z okazji setnych urodzin wyrusz z nami w krótką podróż w czasie i zobacz, jak zmieniała się na przełomie ostatnich 100 lat.
Początki. Fryzjerska rewolucja, czyli odkrycie trwałej
Wszystko zaczęło się w 1922 roku od Jana Keune, aptekarza z Amsterdamu i jego fascynacji lokami. Nad drogerią, którą prowadził wraz z żoną, przeprowadzał swoje własne eksperymenty nad produktami do włosów. W tamtych czasach włosy były kręcone przy użyciu lokówek, podgrzewanych nad palnikami gazowymi. Tymczasem Jan Keune zdołał opracować formułę płynu utrwalającego loki, który wkrótce potem zyskał ogromną popularność wśród klientek. Właśnie tak została wynaleziona płynna trwała, a założyciel marki Keune stał się jej pierwszym producentem w Europie. W 1927 roku holenderski produkt był już znany w międzynarodowych salonach.
Na podbój Europy… i jeszcze dalej
Dalsze lata w historii Keune to kolejne przełomowe produkty, takie jak krem do trwałej, lakier do włosów czy tzw. zimna trwała. W 1956 roku Keune wprowadza na rynek pierwszy w Europie lakier do włosów w aerozolu. Od 1961 roku marka bierze udział w pokazach mody i zaczyna prowadzić działania edukacyjne. Od 1968 - za sprawą George’a Keune Sr. - podbija rynek światowy. W latach 70. otwarte zostaje międzynarodowe biuro w Strasbourgu we Francji. Obecnie Keune posiada swoje siedziby również w USA, Belgii, Szwajcarii i Chorwacji, a profesjonalne kosmetyki fryzjerskie marki dostępne są w ponad 80 krajach na całym świecie.
30 lat w Polsce! Keune Akademia i wartości marki
W Polsce kosmetyki do włosów Keune pojawiły się po raz pierwszy w 1992 r. za sprawą firmy JOTT, która jest wyłącznym przedstawicielem marki w naszym kraju. 100 lat na rynku, 30 lat w Polsce - cieszymy się, że obie te okrągłe rocznice możemy świętować razem z Wami!
Ważnym obszarem działań Keune jest wsparcie szkoleniowe dla salonów. W 1999 roku powstała pierwsza w naszym kraju Keune Akademia z siedzibą w Szczecinie, zaś w 2017 roku kolejna - tym razem w samym sercu Polski, w Warszawie. To w tych miejscach zespół certyfikowanych instruktorów szkoli fryzjerów i stylistów na wszystkich etapach zaawansowania, dzieląc się wiedzą i inspirując do twórczej pracy.
Keune od samego początku jest firmą rodzinną i dziś również stanowi to jedną z naszych nadrzędnych wartości. Misją marki jest dostarczanie salonom innowacyjnych produktów z gwarancją najwyższej jakości, ale także wsparcie dla stylistów, fryzjerów, klientów, dystrybutorów oraz wszystkich członków Rodziny Keune. To Wy jesteście dla nas najważniejsi!
Razem w nowoczesność: aplikacja Keune
Tak jak sto lat temu dla fundatora marki Jana Keune, tak i dziś ważne jest dla nas podążanie z duchem czasu i wyznaczanie nowych trendów. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom Klientów, stworzyliśmy aplikację umożliwiającą zakup flagowych kosmetyków Keune do pielęgnacji i stylizacji oraz ich dobór do określonego typu włosów. W aplikacji dostępne są również produkty z dedykowanej serii dla mężczyzn "1922 by J.M. Keune", nawiązującej do korzeni marki.
Teraz Ty również możesz cieszyć się produktami z wieloletnią tradycją i bogatą historią, a możliwość zakupu swoich ulubionych kosmetyków Keune masz dosłownie pod ręką, w dowolnym miejscu i czasie. Wszystko dla pięknych i zdrowych włosów!
Dowiedz się więcej o aplikacji Keune: https://keune-polska.pl/aplikacja/