30 lat Keune Polska! Wywiad z Moniką Pieracką, brand managerem spółki Jott

/ 02 września 2022

Keune Polska obchodzi 30. urodziny! To właśnie 2 września 1992 r. założono spółkę Jott, która stała się jedynym oficjalnym dystrybutorem Keune w Polsce. Jakimi wartościami kierowała się spółka na początku działalności i co jest dla niej ważne dziś? Tego dowiecie się w wywiadzie z Moniką Pieracką, brand managerem Jott.

Historia marki Keune Haircosmetics sięga 1922 r. Wówczas Jan Keune utworzył firmę, która na stałe zrewolucjonizowała branżę kosmetyków do włosów. Po 100 latach Keune jest  obecne w 85 krajach, ale co ważniejsze - wciąż się rozwija i zwiększa grono stylistów z całego świata, dla których produkty, szkolenia i know-how Keune stają się podstawą pracy. W Polsce Keune jest od 30 lat, wszystko dzięki spółce Jott, która jest wyłącznym dystrybutorem marki w kraju. Jak to jest być częścią tak dużej międzynarodowej marki?

Monika Pieracka, brand manager spółki Jott: Niewiele firm rodzinnych może pochwalić się taką historią i takim doświadczeniem. Od trzech dekad nasza firma jest wyłącznym dystrybutorem Keune Haircosmetics w Polsce. Od samego początku połączyła nas wspólna wizja dotyczącą nie tylko najwyższej jakości produktów czy fryzjerstwa, ale także i prowadzenia rodzinnej firmy. 100. urodziny to bardzo ekscytujący moment w życiu Keune, który otwiera dla nas wszystkich nowy rozdział. 

30 lat temu miało miejsce niezwykle ważne wydarzenie w świecie polskiego fryzjerstwa, które całkowicie odmieniło dotychczasową branżę. Dokładnie 2 września 1992 r. założono spółkę Jott, która stała się jedynym oficjalnym dystrybutorem Keune w Polsce. Przez te lata zmieniło się zarówno fryzjerstwo, jak i wykorzystywane technologie do produkcji kosmetyków do włosów. Jednak dla Jott był to również czas rozwoju, wprowadzania nowości i poszerzania zakresu działalności.

M. Pieracka: 30 lat na rynku polskim to było nie lada wyzwanie, ale nie chcemy spocząć na laurach. Dla nas najważniejszy jest ciągły rozwój, ale także i współpraca ze stylistami, salonami partnerskimi i ambasadorskimi. To nas napędza do działania, ponieważ chcemy być dla naszych klientów najlepszym partnerem biznesowym. Wiemy, że mamy świetny produkt, reprezentujemy bardzo prestiżową markę, ale najbardziej zależy nam na tym, by nasz klient czuł się z nami bezpiecznie i wiedział, że dzięki nam i z nami będzie mógł spokojnie rozwijać swój salon. Chociaż 30 lat to już kawałek historii, nie lubimy stać w miejscu. W ostatnich latach szczególnie postawiliśmy na rozwój firmy i poszerzanie świadomości marki, stąd większa komunikacja w Internecie i mediach społecznościowych. Prowadzimy nie tylko strony na Facebooku i Instagramie, ale również na Pintereście czy kanał na YouTubie, gdzie nasi instruktorzy dzielą się swoją wiedzą. Poszliśmy nawet krok dalej i stworzyliśmy własną aplikację mobilną, w której użytkownicy mogą zapoznać się z naszą ofertą i kupić produkty Keune. Wszystkie te działania zaowocowały jeszcze większą rozpoznawalnością marki w Polsce, a także wzrostem liczby salonów, które z nami współpracują.

Keune Haircosmetics jest obecne na całym świecie, w 85 krajach. Teraz, z okazji urodzin, przyznano nagrody tym krajom, które szczególnie się wyróżniają. Keune Polska zdobyło aż dwa wyróżnienia - znalazło się w pierwszej dziesiątce krajów z największą sprzedażą, ale także otrzymało tytuł Super Brand. Jak wiele znaczą te nagrody? 

M. Pieracka: Wyróżnić się na tle tak wielu krajów to jest ogromny zaszczyt. Szczególnie liczy się dla nas tytuł Super Brand. Mierzyliśmy się z globalnymi gigantami, takimi jak chociażby Australia. To niesamowite wyróżnienie, pokazujące, że idziemy w dobrym kierunku. Rozwijamy się, wkładamy w to wiele pracy i zostało to docenione. Jesteśmy z tych nagród bardzo dumni. 

Przed Keune Polska kolejne lata pracy, rozwoju i nowych wyzwań, ale to z całą pewnością będą dobre lata. 

30 lat Keune Polska! Wywiad z Moniką Pieracką, brand managerem spółki Jott